ساعات پاسخگویی: 9 صبح الی 9 شب

تحلیل طراحی لوگو در تبریز برای شرکت آنآتا

طراحی لوگو در تبریز (Logo design in Tabriz) برای شرکت آنآتا.موضوع این مقاله ازهانی گرافیک میباشد.با ماهمراه شوید.

تاریخچه گروه صنعتی نجاتی (آناتا) طراحی لوگو در تبریز

خاطرات کودکى من (از ۱۳۱۶ تا ۱۳۴۶) در یک کارگاه کوچک قندریزى در یکى از خیابان‌هاى قدیمى تبریز شکل گرفت.

پدر من در آن کارگاه، شکر سفید را به قند قالب گیرى شده تبدیل مى ‌کرد و من هیچگاه پیش‌بینى نمى ‌کردم که این کارگاه کوچک به یکى از بزرگترین واحدهاى تولید مواد غذایى خاورمیانه تبدیل خواهد شد. محصول بعدى این کارگاه، یک نوع شیرینی سنتی به نام شکر پنیر بود که طرفداران زیادی در مناطق شمال و شمال غرب ایران داشته و دارد. محصولات ما به سرعت در بازار شناخته شدند و ما به تولید محصولات جدیدتر علاقمند شدیم. (۱۳۴۶ تا ۱۳۵۳ ) اولین گامهاى صنعتى شدن در این سال، ما کارگاه بزرگى را در جاده ائل گلى تبریز خریدارى کردیم و اولین خط اتوماتیک تولید آبنبات و تافى را دایر کردیم. از سال ۱۳۵۱ توسعه چشمگیر این کارگاه آغاز شده و در مدت کوتاهى، تعداد خطوط تولید به چند برابر افزایش یافتند. اکنون ما این امکان را داشتیم که فروشگاهى را هم در یکى از خیابان هاى ‌تبریز دایر کرده و محصولات خود را به فروش برسانیم. (۱۳۵۳ تا ۱۳۶۲ ) تولد گروه صنعتى نجاتى (آناتا) بدنبال استقبال مردم تبریز و شهرهاى مختلف ایران، ما مصمم شدیم که یک کارخانه بزرگ براى تولید انواع شیرینى و شکلات تأسیس کنیم.

من گروه صنعتى نجاتى را به ثبت رساندم و محل فعلى کارخانه را خریداری کردم. به فاصله یک سال، خط تولید مکانیزه بیسکویت و خط تولید مکانیزه ویفر در این محل نصب و راه اندازى شدند و اولین گروه از تولیدات بیسکویت و ویفر با مارک آناتا به بازار عرضه شدند. در آن زمان، هم کارگاه قندریزى، هم کارگاه آبنبات، تافى و هم کارخانه بیسکویت و ویفر در حال فعالیّت بودند.

استقبال بی سابقه بازار از مارک آناتا باعث شد که در مدت کوتاهى، شعبه هاى فروش شرکت نیز افتتاح شده و تنها سه سال پس از آغاز تولید مکانیزه بیسکویت و ویفر، صادرات آناتا به کشورهاى همجوار نیز آغازشد.

(۱۳۶۲ تا ۱۳۶۸ ) تمرکز همگام با توسعه براى توسعه آناتا، ما نیازمند تمرکز بودیم. به این دلیل کارگاه قندریزى از مجموعه گروه صنعتى نجاتى جدا شد و ماشین آلات آبنبات و تافى از کارگاه ائل گلى به محل کارخانه منتقل شدند.

در همین سال خط تولید شکلات نیز خریدارى و نصب شد. در این دوره، گروه صنعتى نجاتى همچنان به تولید انواع بیسکویت، آبنبات و تافى ادامه می داد اما بخاطر جنگ ایران و عراق توسعه چشمگیری انجام نگرفت.

(۱۳۶۸ تا ۱۳۷۹ ) توسعه چشمگیر در این سال همزمان با اتمام جنگ، فرزندانم نیز که در طول دوران کودکى و تحصیل، در کنار من با مسائل تولید و اداره این مجموعه آشنا شده بودند رسماً به گروه صنعتى نجاتى پیوستند و انقلابى در توسعه آناتا بوقوع پیوست. ما توانستیم در همان سال خطوط تولید کاملاً مکانیزه براى تولید انواع تافى ساده و مغزدار، بیسکویت ساده و کرمدار، ویفر ساده و شکلاتى و انواع آبنبات در بسته‌بندى‌هاى بسیار متنوع را راه‌اندازى کنیم و بلافاصله پس از آن، محصولات خود را به اروپاى شرقى، آسیاى میانه و کشورهاى تازه استقلال یافته صادر کنیم.

از آن مدت تاکنون، هر ساله حداقل یک خط تولید به مجموعه امکانات و حداقل یک محصول به مجموعه محصولات شرکت اضافه می شود. در حال حاضر، ما همچنان به صورت خانوادگى، مجموعه بزرگ آناتا را اداره می کنیم و به افق‌هاى بسیارروشنى چشم دوخته‌ایم.

طراحی لوگو در تبریز و چند پیشنهاد درباره لوگو آنآتا

  • این برند معروف تبریز متشکل از دو اسم (آنا و آتا) یعنی( پدر و مادر) است.منتها در طراحی لوگو آن اختصار به کار رفته است و آن را به آنآتا تبدیل کرده است.فکر هوشمندانه ای که این طراحی لگو در تبریز را محبوب و در زبانها انداخته است.همچنین نوعی از ریتم تکراری در تایپوگرافی ان شکل گرفته است که نقطه دوم یعنی آتا بخاطر دوبار تکرار به جا کلاهه آ را گرفته است.
  • بهتر بود به جای ۴ پره آسیاب از عدد فردی همچون ۳ استفاده میشد زیرا در طراحی فرش تبریز نیز اعدادفرد در طراحی گلبرگها اعمال میشود.و اعداد زوج مرتبط با فرشها و زیراندازهای روستایی و عشایری است.
  • بنظر من به عنوان یک کارشناس طراحی لوگو در تبریز ،این برند نیز مانند همه برندهای بزرگ جهانی نیاز به ریدیزاین شدن دارد.فونت انگلیسی زیر آن دیگر همخوان نبودنش را با لوگواصلی به خوبی نشان میدهد.
  • در فرم پیچش کلاه آ، نوعی از خمیدگی را شاهد هستیم که به هیچ عنوان هماهنگی با کل تایپ ندارد.و با فضای مثبت نقطه نون در هم آمیخته،که البته در زمان خودش حرکت جذابی بوده است.
  • یک زائده اضافه ای در آخر حرف الف دیده میشود که هیچ ضروریتی ندارد.و میتواند به راحتی حذف و لوگو را زیباتر و منسجمتر نیز کند.
  • یک پیشنهاد دیگر این میتواند باشد که شکل آسیاب به شکلی بیشتری تجرید شود و نیازی به شکل پرسپکتیوی آن دیگر احساس نمیشود.
  • و کل تایپ و لوگو در یک هماهنگی فرمی طراحی شوند.
بازکردن در واتساپ
واتساپ
سلام
آیا کمک لازم دارید؟