ساعات پاسخگویی: 9 صبح الی 9 شب

تحلیل طراحی لوگو در تبریز برای برند آیدین

طراحی لوگو در تبریز (Logo design in Tabriz) برای برند آیدین که یکی از آرمهای نوستالژیک و خاطره سازی برای همه بچه هاست.

طراحی لوگو در تبریز و تاریخچه شرکت آیدین

فعالیت این شرکت به سال ۱۳۲۴ برمیگردد، زمانی که دو برادر به نام داداش و غائب علی بیوک، با سالها تجربه در زمینه ساخت شیرینی شکلات که در کشور روسیه بدست آورده بودند، همکاری خود را در کارگاهی واقع در شهر تبریز آغاز کردند. آنها در ابتدا آبنبات، تافی و شکلات دست ساز با نام “ایریس” تولید می کردند.در سال ۱۳۴۰ شرکت داداش برادر رسما به ثبت رسید. در همان سال، با بکارگیری ماشین آلات جدید،ظرفیت تولید کارخانه در راستای تنوع محصولات افزایش یافت.

در سال ۱۳۵۳ آقای داداش سهام خود را به آقایان رسول بیوک و برادر ایشان واگذار کرد. در سال ۱۳۶۱ برند محصولات شرکت بنام  ثبت گردید. در همان سال ،آقای غائب علی بیوک نیز سهام خود را به آقایان رسول بیوک و برادر ایشان واگذار کردن. از آن پس، خطوط تولید جدیدی از قبیل بیسکویت، تافی مغزدار، آّبنبات، ویفر، کارامل مغزدار، انواع شکلات و نوقا راه اندازی شدند.

خانم فرناز بیوک رئیس هیت مدیره – آقای رسول بیوک مدیر عامل – خانم طناز بیوک نائب رئیس هیت مدیرهاین روند تا سال ۱۳۸۷ ادامه داشت که بزرگترین تغییرات در سهام شرکت روی داد و جناب آقای رسول بیوک و خانواده ایشان کل سهام را خریداری کردند و با تغییرات و سرمایه گذاری جدید، تکنولوژی خطوط تولید نیز بروز گشته و شرکت آماده ورود به عرصه جدیدی گردید که از آن بعنوان نقطه عطفی در تاریخ برند  می توان یاد کرد.

شرکت  با دارا بودن بیش از ۱۸ مرکز پخش در مراکز استانها جایگاه ویژه ای در سطح بازارهای داخلی و بین المللی برای خود کسب نموده بطوری که در حال حاضر به اکثر کشورهای جهان محصولات خود را صادر می نماید و همواره سعی بر آن دارد تا با عمل به شعار همیشگی خود که همانا “رضایتمندی مشتریان” می باشد در عرصه داخلی و خارجی محصولات تولیدی خود را به نحو احسن به دست مصرف کنندگان خوش ذوق برساند. بطوری که شما هر جا که نام و مارک شکلات آیدین را می بینید یا می شنوید اطمینان حاصل می نمائید که کیفیت و لذت هر دو با این برند گارانتی شده است.

چند نکته

طراحی لوگو در تبریز

  • اولین نکته اینکه تعداد زخامتهای به کار گرفته شده در این طراحی لوگو بسیار بالا هستند.و این یک نکته ضغف میتواند در طراحی لوگو به حساب آید.
  • تعدد فرم،به وضوح بالا هست و این نیز یک مورد دیگ  میتواند باشد.
  • با وجود اینکه طراحی این لوگو بسیار قدیمی میباشد و در زمان خود تاثیر گذاری خوبی داشته اما آیا زمان ریدیزاین آن نرسیده است؟
  • زخامت الف با ی  ها حتی یکی نیست.
  • شروع “ن’ با یک فرم شکسته ای است که در هیچ جای لوگو تکرار نشده است و کاملا جدا افتاده است.
  • نقطه “ن” از نقطه های دیگر لوگو خیلی بی دلیل متفاوت طراحی شده است و حتی فضای منفی که به اطراف ن داده نیز متناسب و متوازن تقسیم بندی نشده است.
  • کلاه “الف” به شکلی متفاوت دیگری طراحی شده است و اینبار نیز همکارنگی و هارمونی در فرم دیده نمیشود.و حتی در موازات الف تمام نشده و از راستای آن بیرون زده است
  • زخامت غیر متعارف “ن”در هیچ جای لوگو هم سان ندارد.
  • فاصله حروف در مبین “الف” تا “ی” و “د” تا “ن” اصلا یکسان نیستند و هندسه در کار رعایت نشده است.
  • در هرحرف از طراحی لوگو ایدین ما شاد یک حرکت نو هستیم.فضای اتمام حرف “د” نیز یک فرم منحصر به فرد در لوگو هست که آنرا جای دیگری از لوگو نمیبینیم.طراح میتوانست با همان فرم ی ها اتمام “د” را طراحی کند.
  • طراح چهار جا با حرکت نوک تیز و برنده به اتمام فرم حروف،دست زده است که در تضاد کامل با فرم شکلاتی و پفی کل لوگو است،که احتمالا در ذهن داشته به بیننده القا کند.

امیدواریم با این تحلیل رنجش کسی را سبب نشده باشیم ما در هانی گرافیک و دپارتمان طراحی لوگو در تبریز به تحلیل و بررسی لوگوهای تبریز میپردازیم.

بازکردن در واتساپ
واتساپ
سلام
آیا کمک لازم دارید؟