ساعات پاسخگویی: 9 صبح الی 9 شب

تحلیل طراحی لوگو در تبریز، برند شونیز

طراحی لوگو در تبریز (Logo design in Tabriz) و تحلیل تصویری و محتوایی طراحی لوگو در تبریز برای شونیز.

تاریخچه طراحی لوگو در تبریز برای برند شونیز

برند شونیز یکی از مهم‌ترین و شناخته‌شده‌ترین برندهای تولیدکننده انواع شکلات و شیرینی متعلق به آذربایجان است. شکلات شونیز در شرکت داداش برادر (شونیز) تولید می‌شود. این شرکت علاوه بر انواع شکلات ، محصولات دیگری مثل بیسکویت، آدامس، پشمک، ویفر شکلاتی، قرص نعنا، تافی، پاستیل، آب‌نبات ، اسنک و …نیز تولید می‌کند.

تاریخچه‌ی شرکت داداش برادر

آغاز فعالیت شرکت داداش برادر به سال ۱۳۲۳ بازمی‌گردد. زمانی که دو برادر با نام‌های داداش و غائب‌علی بیوک با تجربه های زیادی در زمینه ساخت و تولید انواع شیرینی از روسیه به ایران بازگشتند و در کارگاهی واقع در شهر تبریز فعالیت خود را با تولید نوعی تافی شیری که “ریس” نام دارد که در زمان به‌صورت دست‌ساز تولید می‌شد،آغاز کردند.


در سال ۱۳۴۱، برادران بیوک شرکت داداش برادر را به‌صورت رسمی به ثبت رسانیدند و با به‌کارگیری ماشین‌آلات جدید و پیشرفته ظرفیت تولیدی کارخانه را افزایش دادند. این اقدام با هدف ایجاد تنوع محصولات و کسب سهم بیشتری از بازار صورت پذیرفت.
اولین تغییر در ترکیب سهام شرکت داداش برادر بهسال ۱۳۵۳ مربوط میشود.

در این سال آقای داداش صفری سهام خود را به آقای رسول بیوک و برادرش پرویز بیوک (پسران غائب‌علی بیوک) واگذار کرد و از شرکت جدا شد.
در سال ۱۳۶۲ نیز آقای غائب‌علی بیوک، سهام خود را به پسران خود، رسول و پرویز بیوک واگذار کرد و از شرکت خارج شد. در همین سال علامت تجاری آیدین را برای محصولات تولید شده در شرکت داداش برادر انتخاب کردند. تا سال ۱۳۸۸ تمام محصولات شرکت داداش برادر با نام آیدین به بازار عرضه می‌شد.
در سال ۱۳۸۸ دو برادر، یعنی پرویز و رسول بیوک از هم جدا شده و هر کدام دو واحد مستقل تولیدی را راه‌اندازی کردند.

دلایل جدایی دو برادر

درکنار موفقیت‌ها‌‌‌‌‌‌‌ی بسیار، روزهای سختی هم در کارخانه و گروه صنعتی داداش برادر وجود داشت. بی‌شک سخت‌ترین آن مربوط به تحولات سال ۱۳۸۸ و جدایی دو برادر از یکدیگر و شروع مجدد برای هر دوی آنها میتواند باشد.

پرویز بیوک در گفت‌وگویی درباره دلیل جدایی دو برادر و کارخانه‌ها‌‌‌‌‌‌‌یشان گفته: “بقا و توسعه مجموعه پدری که باتوجه‌ به توسعه و ‏گسترش روز آفرین آن ایجاد دو شرکت مستقل را ضروری می‌‌‌‌‌‌ساخت از یک سو و همچنین وجود تفکرات مدیریتی و رفع ‏موانع سلیقه‌ای در توسعه شرکت، ما را بر آن داشت تا با تفکیک مجموعه تولیدی پدری – که در سال ۱۳۲۴ از سوی ‏پدر و عمویمان تأسیس شد – به دو واحد در سال ۸۸، شرایط را برای دو مدیریت مستقل (به‌جای دو مدیریت هم‌زمان) فراهم سازیم و با اتخاذ این راهکار، زمینه‌ی رشد واحد تولیدی‌مان بیش از ‏گذشته امکان‌پذیر شود. ‏

در این تغییر و تحولات رسول بیوک برادر کوچک‌تر مسئولیت کارخانه آیدین، برند قدیمی خانوادگی را برعهده گرفت و پرویز بیوک شرکت جدیدی را با برند شونیز راه‌اندازی کرد. البته هردوی آنها ‌‌‌‌‌‌‌ همچنان نام گروه صنعتی داداش برادر را بر مجموعه‌ی خود نهاده‌اند و در سایت‌شان از آن استفاده می‌کنند. با این تفاوت که یکی داداش برادر (آیدین) است و دیگری داداش برادر( شونیز).

 هر دو کارخانه در صنعت شکلات و شیرینی ایران شهره و البته رقیب هم محسوب میشوند. تا جایی که هرکدام بیش از ۲۰ درصد از سهم بازار تولید محصولات شکلات و شیرینی صنعتی در کشور را در اختیار دارند و تلاش می‌‌‌‌‌‌کنند تا سهم بیشتری را به دست بیاورند.

تحلیل طراحی لوگو در تبریز

طراحی لوگو در تبریز برای برند شونیز از دو فونت انگلیسی و فارسی کامپیوتری تشکیل شده است.هرچند این یک فونت آماده است و بسیار بعید برای استفاده آن در برند نامداری مثل داداش برادر،ولی طراح آن حداقل میبایست ریتم و هندسه آن را سازماندهی میکرد.هر یک از حرکه ها به سمتی در حال  حرکت اند و این اصلا از نظر بصری ،مطلوب نیست.

طراحی نقطه ها فرم دایره هستند،در حالیکه فرم کلی نوشته شکسته و از زخامت قلمی استفاده شده است.بنظر من این یک تضاد بسار برجسته در کل لوگو میباشد.

ما شاهد ۳ جهت مختلف در حرکه های حرف “ش” ، “ن” ، “ر” هستیم،یعنی حرکه شروع حرف “ش”به سمت بالا و چپ مایل است،حرکه دوم و سوم “ش”به سمت بالا ولی راست قرار گرفته است.دوباره حرکه شروع “ن”طبق حرکه شروع “ش”به سمت بالا و چپ ولی اینبار در حرکه “ر” دچار شوک میشویم چرا که یکباره با زاویه ای متفاوتی از هر دو حرکه سابق طراحی شده است،چرا؟؟؟؟؟؟؟؟

خط مستر قرار گیری نقاط کلمه نیز در یک راستا نیستند حتی،نقطه متعلق به “ر” پاینتر از دیگر نقطه های کلمه طراحی شده است.

عادت طراحی به ما نشان میدهد که در طراحی “ر” ، “و” باید از یک ریتم و زاویه بهره برد،ولی در اینجا حتی شاهد این هندسه تکراری و قدیمی نیز نیستیم.

چند رنگ از جمله بنفش مایل به بادمجانی،آبی کاربرنی وسرمه ای تیره در طراحی این لوگو استفاده شده است.

بازکردن در واتساپ
واتساپ
سلام
آیا کمک لازم دارید؟