طراحی لوگو در تبریز با سبک (تلفیقی)
طراحی لوگو در تبریز:لوگوی تلفیقی یا همان ترکیبی یکی از زیر شاخه های برجسته ی طراحی لوگو بحساب می آید که از ترکیب تصویر و نوشته شکل گرفته است. یعنی قواعد این لوگو هم بر مبنای لوگوی تصویری و هم اصول طراحی لوگو تایپ پیروی میکند.همانطور که اشاره کردیم طراحی لوگوی تلفیقی از دو بخش اصلی تصویر و نوشته تشکیل یافته است و با وجود اینکه،هر کدام از این بخش ها دارای مفهوم ، هویت مجزایی که در آن به کار رفته پیروی می کنند،اما شایان ذکر هست که این دو بخش متفاوت، اما در عین حال متعادل، در ترکیب بندی میباشند.بطوری که نمی توان آنها را بصورت جداگانه ازهم و مستقل استفاده نمود. چون اگر این کار بر روی لوگو اعمال شود، موجب از بین رفتن نظم و هماهنگی در آن می گردد. بنابراین با توجه به این مطالب بایستی توجه داشته باشیم، در طراحی لوگوی تلفیقی با وجود دلایل خاصی همچون پیچیدگی و قوائد بیشتر در اصول طراحی آن، نیاز به صرف زمان و هزینه ی بیشتری می باشد.
با احتساب به این مطالب مجموعه ی هانی گرافیک کار را برای شما مخاطبین عزیز آسانتر نموده است. بنابراین به شما مشتریان گرامی پیشنهاد می نماییم که در صورت نیاز، با مدیر و کارشناس فرهیخته ی این مجموعه ی تخصصی تماس حاصل فرمائید تا با مشاوره های کامل و جامع،راه را برای انتخاب و توسعه ی کسب و کارتان هموارتر سازد.
طراحی لوگو در تبریز
مزایای لوگوی ترکیبی
مزایای لوگو تلفیقی چیست؟ در لوگو ترکیبی به دلیل استفاده از نوشتار و تصویر به طور همزمان،امکان مانور بیشتری روی طرح وجود دارد و خروجی خلاقانه تری میتوان داشت.علاوه بر این لوگوهای ترکیبی نسبت به لوگوهای متنی و تصویری تاثیرگذاری بیشتری بر ذهن مخاطب خواهد داشت.
از دیگر مزایای لوگوی ترکیبی موارد زیر هستند:
- ریسک کپیبرداری از ایده این نوع لوگوها، پایینتر از سایر انواع لوگوها است.
- با لوگوی سایر برندها اشتباه گرفته نمی شود.
- میتوان در مواقع نیاز، بخش تایپ لوگو را به طور جداگانه نیز استفاده کرد.
- تنوع طراحی بالاتری نسبت به دیگر نوع لوگو دارند.
- دست طراح را برای ارائه کانسپت بیزینسی مشتری باز میگذارد.
- قدرت انتقال مفهوم طراحی به کمک تصویر و توضیح متنی زیر آن چند برابر میشود.
- قابل استفاده برای طیف وسیعی از مخاطبان
- قابل فهم بودن لوگوهای تلفیقی به کمک متنی که معمولا زیر آن میاید.
- دیده شدن نام برند در کنار لوگو
امکان دیده شدن نام برند در کنار تصویر تجاری آن است. در بسیاری از مواقع فقط لوگوی به نمایش گذاشته میشود و هیچ نامی از کسب و کار نیست. اما وقتی نام کسب و کار در کنار تصویر تجاری آمده است، خیلی موثر خواهد بود.
موارداستفاده لوگو تلفیقی ؟
استفاده از این نوع طراحی لوگو برای هیچ کسب و کاری مانعی ندارد و حتی میتواند تاثیر یشتری را نیز بر روی برند داشته باشد. استفاده از لوگوی ترکیبی هیچ ارتباطی با بلندی یا کوتاهی نام تجاری مشتری ندارد و طراح میتواند با ترفندهایی، قسمت متن را مخفف کرده و با ایده تصویری خود ترکیب کند.
معایب لوگو ترکیبی
اندک معایب لوگوی ترکیبی البته نسبت به مزایای آن بسیار پایین هستند، عبارت اند از:
- طراحی لوگوی ترکیبی به سبب طراحی حرفه ای ، نیاز به صرف زمان بیشتر و هزینه ی بالاتری دارد.
- برخی از برندها پس از مدتی میخواهند،تغییراتی هر چند جزئی در لوگوی خود ایجاد کنند. ایجاد تغییرات و ویرایش لوگوی ترکیبی کمی مشکل تر از دیگر انواع میباشد چون کل لوگو رو بهم میزند.
مراحل سفارش طراحی لوگو در تبریز برای سبک تلفیقی
- هنگام طراحی لوگو، بسیار مهم است که از نمادی استفاده کنید تا بتواند بهخوبی نمایانگر کسب و کار مشتری در لوگو باشد.
- برای طراحی جهت برند سازی و افزایش درآمد، ابتدا باید با استودیو هانی،بخش طراحی لوگو در تبریز، تماس گرفته و مطالب مورد نظر را ارسال، و سپس با انجام مراحل زیر ثبت سفارش کنید.
- مشاوره رایگان گرفتن از کارشناسان طراحی لوگو در تبریز، استودیو هانی ،از طریق ارتباط تلگرام و واتساپ، و یا برگزاری جلسه حضوری .
- گرفتن تعرفه طراحی لوگو درتبریز.
- واریز پیش پرداخت و ارائه مشخصات لوگو (سبک لوگو، عنوان برای لوگو، زمینه کار و…) برای کارشناسان استودیو هانی
اشتباهات رایج در طراحی لوگو تلفیقی
بعضا طراحان تازهکار که با اصول طراحی لوگوی حرفه ای آشنایی ندارند،دچار اشتباهاتی میشوند که از جمله:
- نماد انتخابی بی ربطی را برای کانسپت در نظر میگیرند.
همانطور که پیشتر اشاره شد لوگوی ترکیبی از ترکیب دو بخش نماد تصویری و نوشته تشکیل میشود. در زمان طراحی بسیار مهم است که از نمادی استفاده شود که بخوبی بتواند کسب و کار شما را نشان دهد و آن را در یک تصویر خلاصه کند. مخاطب باید بتوانند تنها با یک نگاه بر لوگو، ایدهای کلی از خدمات و محصولات ارائه شده توسط کسب و کار شما را دریافت.
- اگرسایز متن لوگو مناسب نباشد
سایز نوشتهای که در لوگو ترکیبی به کار گرفته میشود باید کاملاً متناسب با تصویر آن باشد. سایز نوشته نباید به اندازهای باشد که بخش آیکن(تصویری) را تحت تاثیر بگذارد؛ و همچنین نباید،آنچنان کوچک باشد که خواندن آن برای مخاطبان مشکل شود.
- اگر فضای میان متن و تصویر در لوگو متناسب نباشد.
از اشتباهات رایجی که در طراحی انواع لوگو ترکیبی زیاد دیده میشود چسبیدن نوشته به آیکن است. چنین لوگویی حس کم بودن فضا و خفگی را به مخاطب القاء میکند که تاثیر بدی بر تصویر برند شما دارد. یا فضای منفی بین نوشته و تصویر به خوبی مدیریت نشده باشد.به بیننده اینطور تفهیم میشود که دو لوگو جدا از هم طراحی شدهاند و پیوندی میان آنها وجود ندارد.
- از رنگهای زیادی در لوگو استفاده شده است
استفاده بیش از حد از رنگهای مختلف ،هماهنگی لوگو را به هم خواهد زد. توصیه میشود نهایتاً از سه رنگ مختلف و هماهنگ در لوگو خود استفاده کنید تا نتیجه نهایی هماهنگی بهتری داشته باشد.
- اگر از لوگو به درستی استفاده نشود
گاه ممکن است تنها استفاده از بخش تصویری لوگو انتخاب مناسبتری باشد. پس بهتر است موقع طراحی لوگو ، امکان جدا کردن متن از تصویر را نیز در نظر داشته باشید. برای آنکه درباره شیوه استفاده صحیح از لوگو خود مطمئن شوید میتوانید از مشاورهای رایگان هانی گرافیک در زمینه طراحی لوگو در تبریز کمک بگیرید.