بسته بندی در تبریز (Packaging in Tabriz) وشرح انواع آن موضوع مقاله پیش روست،با هانی گرافیک همراه باشید.
انواع روشهای بستهبندی
بستهبندی در تبریز با جعبه مقوایی یکی از قدیمیترین روشها برای بستهبندی محصولات، استفاده از جعبه مقوایی است.
- بستهبندی پلاستیکی
- پاکت نامه و کیسه
- پاکت پستی پد دار
- بستهبندی بافتنی یا منسوج
- جعبههای سفارشی
- پلاستیکهای حبابدار
- فوم پیچی

چند نوع رایج بسته بندی در تبریز
انواع بسته بندی نه تنها باعث زیبایی محصولات می شوند؛ بلکه یکی از مهم ترین موارد در حفاظت از محصولات هستند.امروزه صنایع مختلف علاوه بر خود محصول، باید دقت ویژه ای در بسته بندی در تبریز آن نیز داشته باشند.
پلاستیکی
پلاستیک احتمالاً شناخته شده ترین ماده بسته بندی است.
در دنیا سالانه بیش از ۳۵۰ میلیون تن پلاستیک برای بسته بندی تولید می شود.
مزایا:
- فوق العاده انعطاف پذیر است و می توان آن را در هر شکل و اندازه ای تولید کرد.
- سبک و بادوام است.
- می توان آن را با ظاهر شفاف یا مات تولید کرد؛ در نتیجه ظواهر متنوعی دارد.
- انواع پلاستیک در برابر مواد شیمیایی و حرارت مقاوم هستند.
معایب:
- بازیافت آن بسیار دشوار است (طبق گزارش نشنال جئوگرافیک، تنها ۹ درصد از پلاستیک ها بازیافت می شود).

فولادی
اگرچه اکثر مردم در زندگی روزمره با بسته بندی های فولادی مواجه نمی شوند؛
اما معمولاً برای حمل و نقل مقادیر زیادی از محصولات در تولیدات صنعتی، از فولاد استفاده می شود.
یکی از موارد استفاده از فولاد بشکه های فلزی هستند که برای حمل و نقل مواد حجیم به کار می روند.
بسته بندی های فلزی می توانند مجددا مورد استفاده قرار بگیرند.
شیشه ای
۹۰ درصد از مردم در سال ۲۰۱۷ ترجیح می دهند که مایعات در شیشه بسته بندی شوند.
علاوه بر این، برخی از لوازم پزشکی در شیشه ارسال می شوند.شیشه سال هاست که به ویژه در تولید غذا و نوشیدنی مورد استفاده قرار می گیرد؛زیرا ماده ای غیرمتخلخل و غیرسمی است که مواد مختلف را وارد غذا و نوشیدنی نمی کند.
مزایا:
- طعم و تازگی محتویات خود را برای مدت طولانی تری حفظ می کند.
- یکی از غیرسمی ترین انواع بسته بندی است.
- می توان آن را به گونه ای ساخت که ظاهری زیبا داشته باشد.
- ۱۰۰% قابل بازیافت است.
معایب:
- برای تولید به گرما و انرژی زیادی نیاز دارد.
- هزینه تولید آن بالا است.
- حمل و نقل ظروف شیشه ای دشوار است

اهمیت بسته بندی
بسته بندی (Packaging) نقش های مختلفی دارد.
- برداشت اولیه مشتری از محصولات بسیار مهم است و بسته بندی یک محصول، اولین عامل معرفی محصول است.
- به این ترتیب، پکیجینگ محصول است که تولیدکنندگان هرگز نباید از آن غافل شوند.
- البته هدف اولیه بسته بندی محافظت محتویات آن در برابر هر گونه آسیب احتمالی در حین حمل و نقل، جا به جایی و نگهداری است.
از جمله دیگر دلایل اهمیت انواع بسته بندی عبارت اند از:
- ظاهر جذاب
- طراحی بسته بندی بهینه برای پاسخ به نیازهای خاص مشتری
- اهمیت انواع بسته بندی