لوگو در هدیه تبلیغاتی
هدیه تبلیغاتی Promotional Gift) ) و ابعاد و فرم چاپ لوگو بر روی آنها یکی از دغدغه هایی است که اکثرا هدیه تبیلغاتی را با شکست مواجه کرده است.مشتری مخاطب بعد از گرفتن ان هدیه باید راغب به استفاده از آن باشد،نه اینکه اینقدر دیزاین و اندازه لوگو برزگ وسطش چاپ شود که دور انداخته شود.
مثلا چرا باید یک ساعتی که صفحه اش پراز مطالب شماره تلفنهای یک برند،به دیوار یک آفیس شیک و یا منزل دیزاین شده نصب شود؟
یا چرا یک ساک دستی بی کیفیت،با نوشته های درشت تبلیغاتی و یک لوگو کج همه ج ا با یک بانوی شیک پوش باشد؟
هدیه تبلیغاتی در تبریز و ست رومیزی
انواع کارت سمینار برای هدیه تبلیغاتی
ابعاد مناسب لوگو بر روی هدایای تبلیغاتی ؟
انتخاب ابعاد مناسب لوگو برای هدیه تبلیغاتی اهمیت زیادی دارد، زیرا هر چه اندازه لوگو مطابق با استاندارد ها انتخاب شده باشد، مخاطب بیشتر آن را خواهد پذیرفت، اندازه لوگو اگر بسیار کوچک باشد باعث می شود تا مخاطب نتواند لوگو و شعار تبلیغاتی شما را ببیند و از سوی دیگر اگر این اندازه زیاد بزرگ باشد غیر حرفه ای خواهد بود و جذابیت خود را از دست داده و زیبای محصول را نیز تحت الشعاع قرا خواهد داد.
به دلیل میزان اهمیت ابعاد و نوع چاپ لوگو و تاثیر آن بر مخاطب در این مقاله به معرفی قوانین لوگو و بررسی ابعاد مناسب چاپ می پردازیم. پس برای آن که یک هدیه تبلیغاتی جذاب و زیبا داشته باشید ادامه این مقاله را مطالعه کنید.
معرفی قوانین چاپ لوگو در هدیه تبلیغاتی
برای داشتن ابعاد مناسب لوگو و درج آن بر روی هدیه تبلیغاتی باید از قوانین طراحی لوگو مطلع باشید. طراحان حرفه ای مطابق قوانین و اصول خاص می توانند بدون پایین آمدن کیفیت و وضوح لوگو آن را در ابعاد مختلف بر روی هدایای تبلیغاتی اجراکنند.
استفاده از فرمت وکتور (Vector)
فرمت وکتور به عنوان یک فرمت اصلی و بین المللی در طراحی لوگو به کار می رود. استفاده از این فرمت در ابعاد لوگو بسیار مهم است، فرمت وکتور به شما این امکان را می دهد تا به راحتی ابعاد لوگوی خود را بدون تغییر وضوح و کیفیت تصویر تغییر دهید، همچنین فرمت وکتور قابلیت هایی مانند تغییر جزییات کوچک و همچنین رنگ لوگو را دارد که باعث می شود لوگوی شما حرفه ای تر شود.
توجه داشته باشید که این فرمت به عنوان فرمت اصلی باید در طراحی لوگو و تغییر اندازه آن به کار رود اما می توانید بعدا در مواقع نیاز این فرمت را تغییر دهید. طراحان حرفه ای از این فرمت استفاده می کنند اما برای اطمینان بیشتر، بهتر است در هنگام تهیه هدیه تبلیغاتی و یا طراحی لوگو به طراح خود بگویید حتما فرمت وکتور را اعمال کند.
توجه به حالت عمودی و افقی:
ابعاد مناسب لوگو برای هدیه تبلیغاتی به نوع هدیه نیز بستگی دارد برای مثال در برخی از هدایا بهتر است لوگوی خود را در حالت عمودی بر روی آن چاپ کنید. به همین خاطر در هنگام طراحی لوگو برای هدیه تبلیغاتی پیشنهاد می شود حتما نمونه های عمودی و افقی آن را در اختیار داشته باشید.
خوانا و جذاب بودن لوگو:
استفاده از فونت و طراحی مناسب باعث جلب توجه مخاطب می شود. انتخاب رنگ لوگو برای هدایای تبلیغاتی نیز باید متناسب با نوع هدیه انتخاب شود تا بتواند تاثیر زیادی بر مخاطب داشته باشد.
اصیل و منحصر به فرد بودن لوگو:
لوگوی به کار رفته در هدایای تبلیغاتی باید شما را از برند های دیگر موجود در بازار متمایز کند و به شرکت شما یک شخصیت منحصر به فرد بدهد. بنابراین بهتر است از طراحان حرفه ای و با تجربه در این زمینه کمک بخواهید.
توجه به قوانین گفته شده در انتخاب ابعاد مناسب برای چاپ لوگو بر روی انواع هدایا موثر است. پس حتما در هنگام تهیه هدایای تبلیغاتی به آن ها توجه ویژه داشته باشید.