کارت ویزیت و ویژگی هایی بارز طراحی و چاپ آن
- ویژگی های کارت ویزیت
- محتوای کاربردی آن
- چیدمان ساده با ظاهری حرفهای
- فونت و رنگ متن مهم است
- اهمیت رنگ
- جذابیت طرح کارت
- روی کیفیت سرمایه گذاری کنید
- از کنارهها دوری کنید
- چاپ کارت ویزیت خود را به یک حرفهای بسپارید
پیشرفت تکنولوژی شبک های مجازی واینترنت، ارتباطات را از کاغذ و پست به اینترنت رسانده و تا حد زیادی باعث از بین رفتن ارتباطات مکتوب شده است. تنها اجزای مکاتبات چاپی که همچنان کاربردی و حتی ضروری باقی مانده است کارت ویزیت میباشد.
ویژگی های کارت ویزیت
یک کاغذ چاپی ۸ در ۵ سانتیمتری ممکن است کوچک بهنظر بیاید اما اگر پیام را درست برساند چه؟در اینصورت میتواند نتایج بزرگی را به همراه داشته باشد. رساندن پیام کامل و واضح در تکه کاغذی به ابعاد کارت ویزیت، ویژگی اصلی و و جدایی ناپذیر آن است.
هدف از طراحی کارت ویزیت
- ایجاد شبکههای ارتباطی با مشتریان و همکاران
- تبلیغ سازمان
- منعقد کردن بهترین معاملات کسب و کاری.
فقط درج اطلاعات ضروری در این کارت کوچک کافی نیست.بلکه داشتن ایده و رنگ بندی حتی استفاده از قالبهای منحصر به فرد میتوانئ در خدمت ارائه ی اهدف سازمان یا شرکت باشد. در طراحی کارت ویزیت ویژگیهایی وجود دارند که باید جستجو کنید تا متوجه شوید کارت در خدمت هدف خود عمل میکند یا خیر.
محتوای کارت ویزیتهاچیست؟
برای موثر بودن کارت ویزیت حتما لازم است تا محتوا و طراحی خلاقانه ای در کارت ویزیت به کار برده شود. نکات حائز اهمیت طراحی کارت ویزیت اگر به خوبی رعایت شوند، آن را منحصر به فرد خواهند کرد. در ادامه برخی از مواردی که در اکثر کارت ویزیتها قرار میگیرد را برای شما بیان میکنیم.
لوگو و آرم برند
قطعا طراحی لوگوی خود را به یک طراح مجرب بسپارید. چونکه استفاده از لوگو برای برند سازی اهمیت بسزایی دارد و میتواند تاثیر موثری در معرفی و هویت برند شما داشته باشد تا در طول فعالیت کاری، مخاطب بتوانید بهتر شما را بشماسد و به خاطر بسپارد.
پیشنهاد میشود در کارت ویزیت خود حتما آدرس، شماره تماس و آدرس شبکههای اجتماعی، ایمیل آدرس سایت و… خود را درج کنید تا مشتری بتواند از طریق آن با شما ارتباط برقرار کند. این عمل میتواند کمک به سزایی در جذب مشتری و جلب اعتماد وی نسبت به شما کند.
عکس و تصاویر
معمولا استفاده از عکس و تصاویر در کارت ویزیت رایج نیست اما برخی افراد تصاویری از خود، محیط کار یا محصولات و خدمات را روی کارت ویزیت قرار داده تا مخاطب بتواند به میزان بیشتر به کالای آنها اعتماد کند. البته نوع عکس شما به سلیقه، حرفه و نوع کسب و کار بستگی دارد و میتواند به صورت پرسنلی یا در حین انجام کار در حوزهی فعالیت باشد.
فونت و رنگ متن مهم است
از آنجایی که فونتهای زیادی برای انتخاب وجود دارند، برگزیدن فونتی مناسب برای کسب و کارتان زمان زیادی را از شما خواهد گرفت. فونتهای سرگرم کننده، فانتزی و خیلی کوچک نیزهرکدام سبکهای مناسبی برای کارت ویزیت نسبت به نوع بیزینس سازمان مورد نظر میتواند باشد. مواردی را انتخاب کنید که خوانا باشند ودر ضمن حروف در راستای ارائه حس بیزینس مشتریتان باشد .