قوانین پیش از طراحی لوگو در تبریز
وب سایت های مختلف هنری را چک کنید (این کار خود کمک خواهد کرد تا طرح تکراری را عرضه نکنیدبعضا زیاد پیش میاد که طراحان با ایدهای خود در سایتها و جاهای مختلف روبه رو شوند و این به این معناست که ایده های اولیه میتوانند به ذهن اکثر آدمها بیاید ولی این مهم است که شما کار انجام دهید که تکراری نباشد.
مثلا فرض کنید چندتا طراحی لوگو در تبریز برای مراکز فرهنگی آن شهر نیاز هست و ایده قلمو کاغذ ابتدایی ترین فکری است که مکان دارد به ذهن همه طراحان آن لوگوها بیاید ،چه اتفاقی میافتد؟ ایده ی همه لوگوهای نهایی به یک شکل تکراری خواهند بود)
می توانید از هرجایی برای طراحی الهام بگیرید اما بهترین ایده ها از منابع خاص می آید. سایت های آنلاین مثل لوگو گالا و فری پیک بهترین منبع برای طراحی است. می توانید بیشتر جستجو کنید وطرح های گرافیکی و سایت های هنری مثل دویانت آرت را هم چک کنید. لوگوهای مربوط به صنایع مشابه شما( یا مشتری هایتان) را جستجو کنید تا تشابه ها،تفاوت ها و ویژگی های این طرح ها را بیابید.
ابتدا در گوگل سرچ کنیدسپس معادل انگلیسی کلمه ای که می خواهید برای آن پیدا کرده و در انتهای آن قرار دهید. مثلا اگر برای یک شرکت تبلیغاتی طراحی لوگو انجام می دهیدبنویسید:
از برندهای مطرح بیاموزید
دنیای طراحی لوگو به شما کمک خواهد کرد تا مهارت هایتان را تقویت کنید.مطالعه اینکه برندهای دیگر چگونه لوگوهای خود را طراحی می کنند، به شما یک دیدگاه گرانبها می دهد که بتوانید سطح کارخود را تعیین کنید.
بازار هدف خود را کاملا بشناسید
طراحی لوگو در تبریز کاریست بسیار دشوار تعدد مراکز تجاری و شهرکهای صنعتی زیاد در این شهر و اطرافش چالش طراحی لوگو در تبریز را فراتر از یک تصویر زیبا و برجسته بالا میبرد. شما بخشی از عوامل گسترش یک برند هستید. شناخت مخاطب هدفتان، در خلق لوگو به شما کمک میکند. از طریق تحقیق و پرس و جو می توانید تفاسیر و عقاید گوناگون را در مورد برند مورد نظر مطالعه کنید. تحلیل خودتان را نیز کنار آن بگذارید تا به یک نتیجه مناسب برسید که بتواند با مخاطب ارتباط خوب و سریع برقرار کند.
یکی دیگر از مهم ترین بخشهای طراحی لوگو توجه به مخاطبان بازار هدف آن کسب و کار است. مشخص کنید چه نوع اشخاصی مشتری آن بیزینس خواهند بود تا بتوانید سطح آنها را در روند طراحی خود مد نظر بگیرید. مشتری خود را انتخاب کنید و لوگو خود را متناسب با آن اشخاص طراحی کنید.
به عنوان مثال یک لوگوی مناسب برای مطب دندان پزشکی می تواند از یک فونت منضبط استفاده کند و رنگ های سرد برای آن در نظر گرفته شود و کاملا واضح است که این طرح برای یک لوازم آرایشی اصلا مناسب نباشد.
در مورد جزئیات فلسفه برند مورد نظر فکر کنید
قبل از شروع طراحی، زمان بگذارید و از منابع مختلف مثل تاریخچه ها، داستان ها، آمار و مصاحبه با اشخاص مرتبط در مورد برند مشتری اطلاعات مفید جمع آوری کنید. جزییات مربوط به بیزینس کمپانی را دسته بندی کنید. در مورد لوگوی قبلیشان نیز مطالعه کنید( در مواردی که لوگوی قبلی داشته باشند) تا متوجه شوید که چه عواملی باعث درخواست ریدیزاین لوگوشان شده است. قبل از شروع فرایند ساخت لوگو، یک چک لیست از باید ها و نباید ها تهیه کنید.