طراحی لوگو در تبریز امبلم
آنچه خواهید خواند :
- امبلم لوگو چیست؟
- امبلم لوگو چه ویژگیهایی دارد؟
- تفاوت بین نماد و امبلم در چیست؟
- نکات کلیدی در طراحی لوگوی امبلم چیست؟
- لوگوی امبلم برای چه بیزینسهایی مناسب است؟
- چه زمانی لوگو امبلم برای برندی مناسب نیست؟
طراحی لوگو در تبریز
طراحی لوگو امبلم چه تفاوتی با انواع دیگر لوگوها دارد؟
طراحی لوگو امبلم یکی دیگر از سبکهای طراحی لوگو در تبریز است. در حالت عادی زمانی که صحبت از لوگو و طراحی آن میشود بیشتر ما تصاویری خاص و تایپی را تصور میکنیم که بیانگر نمادی خاص یا حاوی یک پیام مربوط به محصول یا خدماتی هستند که برای معرفی آنها طراحی شدهاند. لوگوهایی این چنینی معمولا پیچیده با طرحهای خاص و انتزاعی هستند اما لوگوی امبلم برخلاف آن سبک لوگوها، کاملا ساده و قابل فهم است. اگر بخواهیم به این سوال که طراحی لوگو امبلم چه تفاوتی با انواع دیگر لوگوها دارد، پاسخ دهیم کافی است یک نکته را بیان کنیم و آن، اصلیترین ویژگی طراحی در لوگو امبلم، که سادگی درک در کنار جذابیت طرح در آن است. در واقع در لوگو امبلم تلاشی برای ایجاد یک طرح پیچیده و متفاوت نمیشود و هر چیزی که در طراحی آن به کار میرود، اشکال ساده، رنگها و طرحها هستند که با نظمی خاص با هم ترکیب شده و یک لوگوی ویژه به سبک امبلم را تشکیل میدهند.
لوگو امبلم چیست؟
امبلم لوگو یکی از اصلیترین انواع طراحی لوگو در تبریز است. این لوگو را در بیزینسهای مختلفی میتواند به کار بست؛ از دانشگاهها، تیمهای ورزشی، برندهای بزرگ ماشین، پرچم ایالتها گرفته تا لوگوی روی فنجان قهوهی استارباکسها…… برخی از سازمانها، هویت و اصالت برند خود را با گذشته و سنتهای آن منطقه وابسته میدانند. امبلم یک نماد است که حضور شما را در یک صنعت، خاصتر نمایش می دهد. همچنین ایده های مورد نظر و ارزش های مشترک از گذشته را منتقل می کند. و شما می توانید به گونه ای موثر از لوگو امبلم استفاده نمایید تا از میان رقبای خود نظر مخاطبین را بیشتر به خود جلب کنید.
برای اطلاع از تعرفه های طراحی لوگو در تبریز با شماره ۰۹۳۷۹۰۵۰۴۲۱ تماس بگیرید.
نکاتی کلیدی در طراحی لوگو امبلم
- مقیاس پذیر بودن لوگوی را بسنجید.
- طراحی لوگو باید در فرمت وکتور ذخیره شود،که یک فرمت برداری است.
- استفاده از دو یا سه در نهایت
- فونت لوگوی باید در هر سایزی خوانایی داشته باشد.
اگرچه جهان به طور مداوم در حال تغییر است اما مصرفکنندگان معمولا نسبت به آنچه که جاافتاده، باسابقه است،بیشتر اعتماد میکنند و توجه بیشتری نشان میدهند تا چیزی که جدید باشد. امبلم لوگو به عنوان نمادی از سنت، قدرت و امنیت میتواند روابط بینظیری را با مخاطبان یک برند به وجود آورد.
طراحی لوگو در تبریز
ویژگیهای یک لوگو امبلم خوب
شاید اینطور به نظر بیاید که طراحی لوگو امبلم آسان است و حتی افراد مبتدی هم قادر به انجام این کار هستند اما باید بگوییم که طراحی لوگو امبلم نه تنها ساده نیست، بلکه به دلیل اهمیتی که انتخاب عناصر درست و همچنین ترکیب بندی منسجم، در طراحی این لوگو دارد، گاهی بسیار سخت و چالش برانگیز میشود. وجه تمایز لوگو امبلم با دیگر لوگوهای ترکیبی، تلفیق کلمات و تصاویر است و این موضوع باید به گونهای باشد که در عین مجزا بودن جزئیات، طرحی منسجم داشته باشد. از مهمترین ویژگیهای یک لوگو امبلم حرفهای میتوان به موارد زیر اشاره کرد.
خوانایی
یکی از بخشهای لوگو امبلم،تایپ نام شرکت، سابقه فعالیت آن یا شعار است که شرکت یا مجموعه را به مخاطبین معرفی میکند، نام یا پیام باید کوتاه باشد. همچنین پیامها نباید شعارگونه باشند اما ویژگی مهمتر کلمات یا جملاتی که در لوگو امبلم استفاده میشوند، داشتن خوانایی است. همانطور که در بخشهای قبل گفته شد، لوگو امبلم باید به گونهای باشد که همه مخاطبان با هر سطح تحصیلات یا هر میزان آشنایی با برند توانایی درک آن را داشته باشند و این موضوع زمانی که از فونتهای پیچیده در طراحی لوگو استفاده شود، امکانپذیر نیست.
طراحی لوگو در تبریز
ساده سازی تصاویر
یکی دیگر از ویژگیهای لوگو امبلم حرفهای، ساده سازی تصاویر انتخابی در طراحی آن است. اشکال گرافیکی پیچیده جذابیت زیادی دارند اما حتی مبتدیترین افراد در زمینه طراحی لوگو هم اصل سادگی در طراحی لوگو امبلم را رعایت میکنند.. لوگوهای امبلم اما با تصاویر سادهای که حتی با کمترین ابزار هم میتوان آنها را اجرا کرد، طراحی میشوند. تصویر باید به گونهای باشد که حتی در کوچکترین حالت ممکن هم جزئیات آن از بین نرود.
انتخاب رنگمناسب
یکی دیگر از آیتمهایی که در زمان طراحی لوگو امبلم باید به آن توجه داشت، انتخاب رنگهای مناسب و هماهنگ است. امروزه طیف وسیعی از رنگهای ترکیبی وجود دارند که با رنگهای قدیمی ایجاد شدهاند. این رنگها جذاب هستند اما با هدف لوگو امبلم فاصله زیادی دارند. رنگها علاوه بر جذاب کردن لوگو باید نشاندهنده هویت برند هم باشند.
حذف جزئیات
پرهیز از جزئیات ویژگی مهم دیگری است که در طراحی حرفهای لوگو امبلم باید رعایت شود. طرحهای پیچیده برای همه مخاطبین قابل درک نیست و گزینه خوبی برای مستقیم رساندن هدف برند هم نیست. طراحی امبلم باید ساده باشد، عناصر، پیام و متون، رنگها و هر چیزی که در یک لوگو طراحی شده به سبک امبلم استفاده میشوند باید در سادهترین حالت خود باشند تا همه مخاطبین پیام پنهان لوگو را بفهمند.