ساعات پاسخگویی: 9 صبح الی 9 شب

طراحی لوگو تصویری یک شمشیر دو لبه

طراحی لوگو تصویری یک شمشیر دو لبه

آنچه در این مقاله خواهید خواند؟

  • لوگو تصویری چیست؟
  • انواع طراحی لوگو تصویری
  • مزایای طراحی لوگو تصویری
  • نکاتی درباره طراحی لوگو تصویری

لوگو تصویری چیست و چه کاربردهایی دارد؟

لوگو تصویری یا لوگو نمادین، خدمات شرکت مد نظر را در قالب تصویر و یا نماد به تصویر می کشد. طراحی لوگو تصویری توام با اشکال و ترسیماتی است که می توانند با مخاطب ارتباط برقرار کنند. طراحی لوگو تصویری با استفاده مفاهیم انتزاعی و یا اشکال ساده انجام میگیرد.و با به کار بردن تغییرات خلاقانه،ارتباط مشتریان با خدمات و محصولات شرکت مربوطه را آسان تر میسازد.رایج ترین نوع طراحی لوگو،هم لوگوهای تصویری هستند. برای داشتن این نوع لوگوها باید از یک طراح حرفه ای استفاده کرد. از آن جایی که لوگوهای تصویری شباهت زیادی به هم دارند پس باید خلاقیتی منحصر بفرد در آنها به کار رودکه کار هر طراحی نیست.

اگر طراحی لوگو تصویری به شکل حرفه ای انجام گیرد، می تواند در شناسایی برند، از یک لوگو تایپ بهتر عمل کند. (مثال ملموس لوگوی اپل) هر چه لوگو تصویری ساده تر و و خلاقانه تر باشد برند شما بیشتر و بهتر توسعه خواهد یافت.

طراحی لوگو تصویری یک شمشیر دو لبه

همانطور که بسیاری از کسب و کار ها یا حتی فعالیت های غیر تجاری مانند سازمان های دولتی و سازمانی های خصوصی به نماد و آرم های تصویری ( لوگو تصویری) جذب می‌شوند، بسیار از کسب و کار های مختلف هم از انتخاب لوگو تصویری برای برند کاری خود ناراضی اند! اما چرا بسیاری از کسب و کار طراحی لوگو تصویری به ضررشان تمام می‌شود؟ جواب بسیار ساده است: اگر با انواع لوگو تصویری و سبک های مختلف آرم های شکلی آشنا نباشیم، ممکن است انتخاب غلط باعث تضعیف برند ما شود. از همین جهت است که طراحی لوگو تصویری هم یک فرصت مناسب و هم یک تهدید برای برندینگ شما محسوب می‌شود؛ دقیقا مشابه یک شمشیر دو لبه عمل میکند. همیشه می‌بایست در زمینه انتخاب نوع سبک طراحی لوگو با یک مشاور توسعه کسب و کار یا یک طراح گرافیک حرفه ای مشورت کرد. استودیو هانی در زمینه های طراحی لوگو و مشاوه رایگان دیزاین،مرتبط با برند و نیاز شما،آماده ارائه خدمات میباشد. پیش از انتخاب بهترین سبک برای طراحی لوگو، بهتر است با انواع سبک های طراحی لوگو تصویری یا آرم تصویری آشنا شوید.

انواع لوگو تصویری

  • تصاویر واقعی
  • نمادین یا سمبول
  • انتزاعی
  • مسکات

میتوانید برای مطالعه بیشتر دررابطه با انواع لوگوی تصویری به مقاله انواع لوگو مراجعه بفرماید.

انواع طراحی لوگو در تبریز

مزایا و معایب لوگو تصویری

یک تصویر میتواند هزاران معنا را انتقال دهد. در حالیکه یک لوگوتایپ، فقط چند حرف است. همیشه یک لوگو تایپ نیز در کنار لوگوی اصلی خود در نظر بگیرید.تصاویر به سادگی در ذهن مخاطبان حک خواهند شد. مثلا کمتر کسی است که وقتی میگوییم “آیفون” یا “اپل” سیب گاز زده این برند در ذهنش نیاید.اگر تصویر و نماد انتخابی برای این نوع لوگو درست طراحی و به جا پرداخت نشود میتواند سوءبرداشت معنا را در بیننده ایجاد کند.درست است که تصاویر، زبان بین الملل هستند، ولی بعضی از تصاویر و نمادها چندین معنی دارند و باید به این چند وجهی بودن آن در زمان طراحی دقت کرد.

  • هزینه طراحی لوگو تصویری در صورت حرفه ای بودن، بیشتر از لوگوهای متنی است.

لوگو تصویری در مقایسه با دیگر سبکهای طراحی لوگو میتواند مزایای بسیاری را برای یک برند به همراه دارد. مهم‌ترین علت برتری نسبی طراحی نشانه تصویری به عنوان لوگو و یا نماد یک کسب و کار این است که لوگو تصویری اگر به صورت حرفه‌ای و اصولی طراحی شود به دلیل ارتباط سریعی که هر فرد با تصویر میگیرد، براحتی اعتماد آنان را به خود جلب خواهدکرد. از طرفی دیگر نیز ساخت لوگو تصویری می‌تواند ماهیت و حوزه فعالیتی کسب و کار شما را به روشنی انتقال دهد و به احتمال زیاد آنها را به مشتری بالفعل تبدیل کند. بنابراین جذابیت بصری لوگوی تصویری نقش حائز اهمیتی را در معرفی و ماندگاری برند شما در ذهن مخاطب ایفا می‌کند و به همین جهت باید هوشمندانه و حرفه‌ای طراحی شود.

جلب توجه مخاطب

همانطور که اشاره کردیم نشانه های تصویری به راحتی می‌توانند توجه مخاطب را به خود جلب کنند؛ زیرا اشکال و تصاویری که در طراحی این نوع لوگو بکار می‌روند معمولا برای افراد آشنا هستند. به همین جهت خیلی سریع و آسان با لوگوی تصویری ارتباط برقرار می‌کنند و آن را به عنوان نماد نام تجاری شما در ذهن خود ثبت خواهند کرد. بنابراین میتوانید از این نکته مثبت تصویر(آشنا پنداری) استفاده کنید.

ایجاد تمایز

لوگو تصویری به عنوان نماد اختصاصی برندتان در نظر گرفته می‌شود و در واقع هویت بصری آن را تعریف میکند. این لوگو به نوعی شناسنامه کسب و کارتان است و موجب ایجاد تمایز آن با نام‌های تجاری رقبا خواهد شد. بدین ترتیب مخاطب پس از برقراری ارتباط عاطفی با لوگوی شما به راحتی می‌تواند آن را در میان طیف گسترده‌ای از نمادها و لوگوهای مختلف برندهای دیگر تمیزدهد.

انتقال سریع و موثر پیام برند

لوگوهای تصویری به دلیل استفاده از اشکال و تصاویری که برای مخاطب آشنا و ملموس هستند بسیار سریع و راحت می‌توانند پیام اصلی شما را به مخاطب را انتقال دهند. یعنی اگر لوگوی تصویری شما به درستی و مرتبط با کسب و کارتان طراحی شود، مخاطب با نگاه اول و بدون دشواری می‌تواند آن را درک کند و با حوزه فعالیتی شما آشنا شود.

قابلیت استفاده در حوزه های مختلف

یکی دیگر از مزایای طراحی لوگو تصویری قابلیت استفاده از آن در زمینه‌های مختلف چون: هویت بصری ، تبلیغات، ساخت بروشور، پوستر، درج آگهی، بنر و المان‌های بازاریابی،لوگوموشن و…. است. شما می‌توانید به راحتی از نشانه تصویری اختصاصی خود در زمینه‌های مختلف استفاده کرده و نیازی به ایجاد تغییرات فاحش در طراحی و گرافیکی آن نخواهید داشت. این قابلیت انعطاف پذیری و کارایی در زمینه‌های مختلف، هویت برند شما را در ذهن مخاطب تثبیت می‌کند و موجب ماندگاری لوگوی کسب و کارتان خواهد شد.

دلائل انتخاب زیاد طراحی لوگو تصویری

لوگو تصویری حتما باید توسط یک طراح باتجربه و ماهر و با بهره گیری صحیح از نمادها خلق شود تا مشتریان بتوانند زمینه فعالیت برند خود را در قالب لوگو منعکس سازند. در طراحی لوگو تصویری ویژگی هایی منحصربفرد نهفته است که مشتریان را بر آن می دارد تا این نوع طراحی لوگو را انتخاب نمایند:

  • ماندگاری لوگو تصویری

انتقال پیام تجاری و برند شرکت بوسیله نوع لوگو بسیار حائز اهمیت است و لوگو تصویری بدلیل زبان بین الملی که دارد، می تواند با انتقال راحت تر این پیام ماندگاری بیشتری را در ذهن مخاطب ایجاد کند. یک طراحی خاص و چشمگیر از لوگو تصویری می تواند شما را از سایر رقبا کاملا متمایز ساخته و در پی آن میزان ماندگاری آن را در ذهن مشتری افزایش دهد.

  • مفهوم لوگو سمبلیک

با طراحی لوگو تصویری مفهوم، رساتر به مخاطبین منتقل می شود. به عبارتی اگر مفهوم لوگو تصویری با برند همخوانی بیشتری داشته باشد .معرفی محصولات و خدمات خیلی ساده تر و سریع تر به مشتریان یا مخاطبین انتقال داده می شود.

  • منحصر بفرد بودن لوگو تصویری

از آنجای که تصویر دنیای بی نهایتی دارد و دست  طراح در انتخاب و ویژه کردن آن باز است، بخاطر همین، لوگو تصویری از اهمیت بالاتری برخوردار است.

  • انعطاف پذیر بودن لوگو نمادین

با تغییرات گسترده ای که در تکنولوژی و افزایش روز افزون تقاضای مشتریان روبه رو هستیم ، لوگو باید به این نیازها پاسخگو باشد و هماهنگی و سازگاری ایجاد کند. یکی از ویژگی های لوگو تصویری سازگاری آن است. از آن جایی که این لوگو مفاهیم را به خوبی و به راحتی منتقل می سازد پس در تمامی رسانه ها کاربرد خوبی داشته و می تواند به کسب و کار شما و جذب مشتریان کمک شایانی بنماید.

نکاتی درباره طراحی لوگو تصویری

برای طراحی لوگوی تصویری لازم است موارد زیر ر رعایت کنید:

  • از عکس‌های گویا استفاده کنید.
  • عکس مورد استفاده باید با هدف سازمانی مشتری همخوانی داشته باشد.
  • تصاویر انتخاب حتما باید ساده و تجرید شده و به صورت خام اجرا نشون

بازکردن در واتساپ
واتساپ
سلام
آیا کمک لازم دارید؟