
لوگو، نماد یا نشان تجاری شرکت یا سازمانی است که به منظور شناسایی و تبلیغاتی طراحی ثبت میشود.
درطراحی و چاپ سربرگ از لوگو برای شناسایی هویت سازمان بهره میگیرند.
لوگو معمولاً شامل نام سازمان و یا تصویری است که با آن مرتبط است. این نماد تجاری باید دارای صفحه اونیفورم با سازمان باشد.
سربرگ و کاربردهای آن ؟
سربرگ برگه ی چاپی متشکل از شماره و پیوست و تاریخ به مکاتبات اداری نظم میبخشد. با یک نگاه به آن به راحتی میتوان تشخیص داد که این نامه توسط کدام شرکت و در چه تاریخی و برای حصور چه هدفی نوشته شده و آیا همراه آن پیوستی ارائه شده یا خیر و این اطلاعات را لازم نیست در جای دیگری جستجو نمایید.
بدین صورت آرشیو نامه ها هم راحت تر صورت میگیرد و از آن جا که معمولا در نامه های اداری به برنامه های قبل ارجاع و اشاره میشود پیدا کردن آن ها بسیار راحت خواهد شد.
مزایای یک سربرگ خوب
- سربرگ به عنوان یک برگه شناسایی سازمانی در اولین برخورد با مشتری است و توانایی این را دارد که یک مشتری بالقوه را تبدیل به یک مشتری بالفعل کند.در سربرگهایی که به لحاظ ظاهری از طراحی جذاب و حرفه ای برخوردار باشند میتوانند تاثیر به سزایی در بیننده آن ایجاد کنند و برعکس این موضوع نیز صادق است. در صورتی که طرح و اطلاعات داخل سربرگ چندان توجه برانگیز نباشد میتواند در بیننده حس عدم موجه بودن شرکت ایجاد کند و مشتری تمایلی به کار کردن با شرکت مزبور را نداشته باشد.
- همان طور که بالا گفتیم شرکت تا حد اطلاعات مربوط به خود را در سربرگ طراحی میکند و به نوعی مثل برگه هویت سازمانی بحساب میاید و شکل لوگو، ادرس، تلفن و تاریخ نامه، همه و همه به نوعی معرفی کننده شرکت و شناساننده حیطه کاری آن میباشند.
- استفاده از سربرگ امنیت مکاتبات را افزایش میدهد چون هر شرکتی فقط مجاز است از سربرگ های خودش استفاده کند و به این صورت کسی اجازه کپی برداری از آن را ندارد.
- نکته:بعضا گزارشهایی از نامه هایی که فاقد سربرگ اداری مخصوص هستند شده که اهمیت داشتن سربرگ را صد چندان میکند.
- نوشتن نامه ها در سربرگ مخصوص شرکت یکی از اصول اداری و احترام متقابل میان دو شرکت است.
- هر چه طراحی سربرگ خاص تر باشد به نوعی خاص تر بودن شرکت و سازمان را نشان میدهد .