رنگ در هدیه تبلیغاتی
هدیه تبلیغاتی (Promotional Gift)و قسمت رنگ در آن،از مهمترین بخشهای انتخابیه یک هدیه تبلیغاتی است.
چند نکته مهم درباره رنگ مناسب هدیه تبلیغاتی
بعضا در هنگام خرید سازمانی با این سوال مواجه میشوید که رنگ مناسب هدایای تبلیغاتی چه رنگی است؟در بیشتر اوقات سفارش دهندگان،از رنگ های سازمانی خود استفاده میکنند که این انتخاب البته برای سال اول و دوم میتواند مناسب باشد، اما اگر مدام از همان رنگ استفاده شود تکراری، کسل کننده و هیچ بار مثبتی نخواهد داشت.
طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی در تبریز
هدیه تبلیغاتی در تبریز و ست رومیزی
کاربرد رنگ و حس در هدیه تبلیغاتی
چه رنگی میتواند برای نماد یک برند مناسب باشد؟ چه رنگی برای افزایش جذابیت هدایای تبلیغاتی مناسب است؟ زمان شروع و توسعهی یک برند سؤالات زیادی به ذهن سرمایهگذار برای ایجاد یک طرح و رنگ نوین در جذب بیشتر مخاطب میرسد. جواب همیشه یک جمله است: «به فاکتورهای زیادی بستگی دارد».محصولی که تولید و خدماتی را ارائه میدهد، نقش اساسی در انتخاب رنگ برای ایجاد حس و حال خوب و جذب مخاطب دارد. رنگ انتخابی در نگاه اول شخصیت برند را نشان میدهد و در نحوه نگرش مشتری تأثیر خواهد گذاشت.
انتخاب رنگ باید در جهت شخصیتی باشد که قصد دارید در ذهن مخاطب خود بسازید. در نتیجه از خود بپرسید: میخواهم شخصیت برندم چگونه باشد و چگونه میتوانم از رنگ برای انتقال آن شخصیت استفاده کنم؟ رنگ باید پیام برند را به مخاطب برساند.کد رنگهایی را انتخاب کنید که شما را از رقبای خود متمایز کنند. چه رنگهایی انسان را جذب میکند؟ انتخاب رنگهای اصلی برای هدایای تبلیغاتی پیوند عاطفی محکمتری با برند شما ایجاد میکند.چون اشنا هستند و رنگهای ترکیبی نوعی رمز آلودی را از برند شما به ذهن مخاطب میدهد.
تاثیر رنگ مناسب در افزایش فروش
رنگ ها یکی از مهمترین عوامل ارتباط بصری و انتخابی هستند، زیرا برداشت ذهنی ما را نسبت به محصولات و برندها شکل میدهند. رنگهای مختلف در هر فردی واکنشهای احساسی متفاوتی را میسازند. ثابت شده است که رنگها به فروش بیشتر کمک میکنند. تحقیقات نشان داده تقریباً ۸۰٪ از مصرف کنندگان اقرار کردهاند که رنگ محصول دلیل اصلی خریدشان بوده است.
به نظر شما رنگ لوگو میتواند بر ارتباطات و احساس اشخاص نسبت به محصول تأثیر بگذارد؟ اگر رنگها را با دقت و تناسب انتخاب کنید، هدیه تجاری شما تبدیل به مزیت رقابتی شده و شما را با دیگران متمایز خواهد کرد. در کنار این مورد، بر کیفیت فروش سازمانی و دیدگاه مصرف کنندگان نیز تأثیر خواهد گذاشت.
بر اساس تحقیقات انجام شده توسط سازمانهای بازاریابی نکات جالبی در خصوص تاثیر رنگها بیان شده است:
رنگهایی که هوشمندانه و با استراتژی انتخاب شده باشند؛ میتوانند اعتبار و نام برند را تا ۷۰ افزایش دهند.
۸۰ درصد میزان خرید افراد به رنگها بستگی دارد.
رنگها حتی در بهبود خوانایی بیش از ۴۵% تاثیر دارند.
چینش رنگی یادگیری را از ۵۷% به ۷۵% افزایش میدهد.
رنگها میزان درک و برداشت افراد را تا ۷۳% افزایش میدهند.