ساعات پاسخگویی: 9 صبح الی 9 شب

تاریخچه طراحی لوگو کوکاکولا

طراحی لوگو Logo design) ) برای برند کوکاکولا یکی از که یکی از معروف نوشیدنی درجهان است. در سال ۱۸۸۶در ایالت ویرجیای آمریکا قانونی برای منع مشروبات الکلی به تصویب رسید.پس از وضع این قانون دکتر جان اس پمبرتون که نوشیدنی‌ها ‎ی الکلی در داروخانه‌ها ‎ به فروش می ‎رساند، تصمیم گرفت تا آنها را با  نام تجاری جدید و بدون استفاده از الکل تولید کند.وی درنظر داشت که نام این محصول را از مواد اولیه تشکیل دهنده آن یعنی کوکائین (که از برگ کوکا گرفته می‌شد) و همچنین عصاره کافئین دانه کولا بود. (بعدها کوکائین از فرمول آن حذف شد) انتخاب نماید.

به همین دلیل نام«شربت تقویت کننده کوکاکولا» ترکیبی از دو واژه کوکا و میوه کولا  را برگزید. فرانک رابینسون دفتردار و حسابدار دکترپمبرتون بعد از دیدن این نام آن را خلاصه کرده و به کوکاکولا تبدیل کرد و از آنجاییکه خط خوبی داشت حروف را با پیچ و خم زیبایی طراحی لوگو آنرا انجام داد.

این حالت نوشتاری به اندازه ‎ای زیبا بود که مورد پسند دکتر پمبرتون قرار گرفت و بر روی تمامی محصولات جدیدش نام کوکاکولا را به همان صورت چاپ کرد. به این گونه بودکه طراحی لوگو معروف و جهانی کوکاکولا پایه گذاری گردید .

طراح لوگو کوکاکولا

تاریخچه لوگوی نمادین با پیشنهاد فرانک میسون رابینسون، حسابدار پمبرتون شروع می‌شود که نام شرکت را پیشنهاد می‌کند. رابینسون همچنین به عنوان اولین تبلیغ کننده کوکاکولا در نظر گرفته می‌شود. وب سایت رسمی کوکاکولا اشاره می کند که: در ماه مه ۱۸۸۶، دکتر پمبرتون این فرمول را مشخص کرد، اما این حسابدار او بود که نام «کوکاکولا» را پیدا کرد. فرانک ام رابینسون پیشنهاد کرد که “دوعدد  Cدر تبلیغات ظاهر خوبی خواهند داشت.”

رابینسون می‌خواست که این لوگو کیفیت دراماتیک و خاصی داشته باشد. در تلاش برای طراحی موثر، او شروع به آزمایش فیلمنامه اسپنسرین کرد. لوگوی دست نوشته مترادف با سبک شد و پایه و اساس تمام طراحی لوگو برای آینده شد. یکی از جالب‌ترین جنبه‌های طراحی لوگو کوکاکولا دارد، این است که آنچه شرکت می‌فروشد، برجسته نمی‌کند، با این حال، مصرف‌کنندگان از سراسر جهان آرم کوکاکولا و آنچه را که می‌فروشد، می‌دانند!

تاریخچه تغییرات طراحی لوگو کوکاکولا

برند کوکاکولا در طول زمان بارها و بارها تغییر کرده است. این موضوع اولین بار نیست که برای یک برند اتفاق می افتد. تغییر کردن برند و لوگو در جهت ترمیم آن است که به مرور زمان صورت می گیرد و نتایج متفاوتی نیز دارد. در ادامه نحوه تغییرات این برند را به طور کامل بررسی میکنیم.

·        1886-1887

در این سال ها نسخه اولیه طراحی لوگو مورد نظر ساخته شد. اگر هم اکنون بخواهیم نسخه های مختلف را بررسی کنیم، متوجه می شویم که نسخه ارائه شده در آن سال ها در حقیقت ساده ترین نوع طراحی لوگو بوده است. البته در کنار ساده بودن به سختی می شد لوگو را تشخیص داد.

·        1887-1890

در طی این سال ها بود که دقت بیشتر و دقیق تری بر روی لوگو پیاده سازی شد. در آن سال ها جان اس پمبرتون تلاش کرد که بتواند یک لوگو منحصر به فرد را برای شرکت تعیین کند. او همواره در تلاش بود که بتواند کلمه ای را انتخاب کند که هم متمایزتر و هم دقیق تر باشد. با این کار مسلما می توانست برند خود را بهتر و بیشتر معرفی کند.

·        1889-1892

در سال ۱۸۸۹ مجددا لوگوی کوکاکولا طراحی شد. در این طراحی اولین چیزی که مدنظر بود آن بود که لوگو تایپ را برای طراحی این لوگو در نظر بگیرند. در قدم بعدی خطوط کشیده ای به لوگو افزوده شد. این خطوط به اندازه دو حرف c که در لوگو وجود داشتند نیز خمیده بودند. علاوه بر این موارد، یک مولفه دیگر نیز به لوگو افزوده شده بود. دو عدد الماس لوزی شکل کوچک مشکی نیز در این بین وجود داشتن که جذابیت لوگو را بیشتر می کردند.

·        1890-1891

در طی این سال ها طراحی لوگو آن قدر که باید و شاید تغییر نداشت و پیشرفت خاصی حاصل نشد. بنابراین نمی توان گفت که لوگو مورد نظر در طول این سال ها تغییرات زیادی را تجربه کرده است.

·        1891 – 1899

در طول این دو سه سال بود که لوگو مورد نظر دارای تغییرات جزئی شد و مجددا آن را رسم کردند. این تغییرات به اندازه ای جزئی و ریز بودند که هیچکس در نگاه اول متوجه آن ها نمی شد. تنها راه متوجه شدن آن ها نیز بررسی کردن دو لوگو با یکدیگر بود. یکی از موارد ریزی که لوگو جدید را از لوگو قدیمی متمایز می کرد، مربوط به یک حاشیه مستطیلی شکل و قرمز رنگ بود که ایجاد شده بود و ظاهر کار را جذاب تر ساخته بود.

·        1893 – ۱۹۰۱

در سال ۱۸۹۳ بود که مجددا لوگویی که طراحی شده بود، باز هم به سمت لوگو اصلی برگردانده شد. البته یک چیزی در این بین تغییر کرده بود که کار طراحی و تغییرات لوگو را با پیشرفت روبرو می کرد. تمامی خطوط و حروف به شکلی پر رنگ و بولد شده بودند که جسارت را به لوگو می بخشیدندو این نوع طراحی لوگو سبب می شود تا برند جدید بسیار حرفه ای به نظر برسد و دارای استحکام خاصی باشد.

·        1899 – ۱۹۰۳

مجددا در سال ۱۸۹۹ بود که طراحان دست به کار شدند و این لوگو را تغییر دادند. این تغییرات به نحوی بود که سبب می شد حروف مورد نظر متعادل تر به نظر برسند و خطوطی که برای دو قسمت از نام این نوشیدنی استفاده می شدند نیز یکسان سازی شوند. نشانی که جدیدتر طراحی شد، صاف تر بود و بیشتر شبیه به چیزی شد که امروزه آن را به عنوان لوگو کوکاکولا می شناسیم.

·        1903 – ۱۹۳۴

دوره بعدی که تغییرات لوگو صورت گرفت بسیار طولانی بود و چیزی حدود ۳ دهه طول کشید. اولین بار در سال ۱۹۰۳ بود که یک لوگو مشابه با لوگوی امروزی برای این برند طراحی شد. البته تفاوت هایی نیز وجود داشت. به طور مثال خطوط حروف باریک تر و بلندتر شدند، اما در عین حال نیز دارای رنگ های پر رنگ تری نیز بودند. اگر دقت کنیم، هیچ چیزی به صورت بنیادی و مفهومی تغییر پیدا نکرده، بلکه صرفا ظاهر لوگو هرچه بیشتر اصلاح شد.

·        1934 – 1941

زمانی که در سال ۱۹۳۴ مجددا این لوگو ریدیزاین شد، متوجه شدید که لوگوی کوکاکولا به رنگ قرمز درآمد و هنوز هم پس از گذشت حدود ۹۰ سال این رنگ قرمز سرجای خودش باقی مانده است. لوگو همان مورد قبلی بود اما سایه روشن های قوی از رنگ ها بر روی آن ایجاد شده بود که ظاهر کار را بسیار جذاب تر می کرد.

     1941  امروز

از سال ۱۹۴۱ تا به امروز، طراحی لوگو بیشتر به سمت ایتالیک شدن پیش رفته است. ویژگی بعدی که در این نوع از لوگوها متفاوت شد، مربوط به حذف شدن حاشیه بود که این مورد نیز می توانست کار را بسیار جذاب تر کند. علاوه بر این موارد یک تغییر بزرگ دیگر نیز وجود داشت که مربوط به کشیده تر شدن حروف در مقایسه با لوگو قبلی بود.

بازکردن در واتساپ
واتساپ
سلام
آیا کمک لازم دارید؟