اهمیت هدایه تبلیغاتی برای کسب و کارها
در این مقاله به بررسی برخی از فواید مهم هدایه تبلیغاتی برای برند و کسب و کارها خواهیم پرداخت و توضیح خواهیم داد که چرا هدایه تبلیغاتی تقریبا برای هر شغلی حیاتی هست.
در ابتدا شاید پذیرفتن ذهن برای درک ضروریت هدیه تبلیغاتی برای برندها و کسب و کارها کمی دشوار باشد. ممکن است با خود فکر کنید مشتری بعد از مصرف هدیه ی مورد نظر آن را دور میندازد وچگونه ممکن است چنین موارد سادهای به افزایش فروش و ایجاد تأثیر ماندگاری در ذهن مشتریان کمک کنند؟ در واقع هدیه تبلیغاتی تأثیر مثبتی روی استراتژی بازاریابی شما دارد؛ بیش از آنچه که تصور کنید در افزایش استراتژی بازاریابی شما نقش بازی میکنند. این موارد به ظاهر ساده که نام و نشان تجاری شما هم روی آنها حک شده میتوانند به ماندگاری شما در بازار رقابتی همچنین به بهتر شناخته شدن و افزایش فروش شما کمک کنند.
در صورت مهم نبودن آن باید پرسید چرا سازمانها و شرکتهای بزرگ جهانی سالانه میلیونها دلار هزینه هدیه تبلیغاتی میکنند؟
دادن هدایای تبلیغاتی روشی است که در روند بازاریابی، جذب مشتری و دیده شدن در رقابت کسب و کاری در سراسر جهان مرسوم است. یکی از مهمترین کاربردهای این هدایا معرفی تمامی محصولات و خدمات شرکتتان است. همچنین نقش هدایای تبلیغاتی در برندینگ و رشد و بقای سازمانی مهم است. مدیران میتوانند با انتخاب هدایای مناسب از این فرصت به نفع خود استفاده کنند.
هدایا اگرنسبت به مقصد به درستی انتخاب شوند می توانند مدت طولانی در معرض دید مشتریان و سایر ذینفعان قرار بگیرند که به نوعی بازاریابی پایدار و مداوم بحساب میاید.
این هدایا در ایام و مناسبتهای خاص مانند اعیاد می توانند بهانه ای برای یادآوری به مشتریانی باشند که مدتی است به سمت سایر منابع رفته اند.
در نمایشگاهها نیز، هدایا می توانند باعث جلب مشتریان جدید شوند.
یکی از مهمترین کاربردهای این هدیه تبلیغاتی معرفی غیرمستقیم تمامی محصولات و خدمات سازمان است. بسیاری از مشتریان حتی همکاران از تمامی خدمات و محصولات کسب و کارشما اطلاع ندارند. از طریق این هدایا شرکت ها می توانند خود را جامعتر به مشتریان همیشگی خود بشناسانند.
کارکرد مهم دیگر هدیه تبلیغاتی ثبت حس خوب به مشتریان و در نتیجه افزایش حس رضایت از برند شما درذهن آنها است، به خصوص اگر با شناخت درست مقصد، هدیه ی متناسبی انتخاب شود.
هدایای تبلیغاتی باعث افزایش آگاهی از برند میشود.
استفاده از هدیه تبلیغاتی به معنای واقعی نام برند شما را سر زبانها میندازد که ماثرترین و بهترین راه تبلیغ تا امروز شناخته شده است(یعنی تبلیغ دهان به دهان). با توزیع هدایایی با نام تجاری، لوگو و اطلاعات تماس برندتان، در حال گسترش آگاهی از برندتان هستید. درواقع، مردم با دریافت کالایی خاص و رایگان از شرکت شما، ارتباط حسی مثبت و خوب میگیرند و امکان دارد همهجا از شرکت شما یاد خواهند کنند.
هدایای تبلیغاتی چگونه هزینههای تبلیغاتی شما را کاهش میدهند؟
هدیه تبلیغاتی یک روش فوقالعاده مقرونبهصرفه برای تبلیغات است. از آنجا که آنها معمولاً در صورت باکیفیت و کاربردی بودن استفاده میشوند و مدت طولانی نیز جلو چشم هستند، هزینه آن در مقایسه با سایر رسانههای تبلیغی کمتر است.
هدایای تبلیغاتی وفاداری مشتریان قدیمی افزایش میدهد.
از میان کسانی که هدیه تبلیغاتی شما را دریافت میکنند امکان اینکه دوباره به شما مراجعه کنند، بیشتر است. دادن هدایای تبلیغاتی به مخاطبان به آنها یادآوری میکند که تبادل تجاری و حضور آنها برای شما اهمیت دارد و این یک حس مثبت است که وفاداری آنها به سازمان شما مهم است.
تصویر و ادراک مشتری را بهبود میبخشند
هدیه دادن و گرفتن، همیشه با حس مثبت همراه بوده. با دادن هدیه تبلیغاتی به ذینفعان و مشتریان احتمالی، چهره شرکت خود را بهبود میبخشید وبه افزایش برداشتهای مثبت از آن کمک میکنید.