ویژگیهای طراحی لوگو حرفه ای
در این مقاله میخوانیم:
۱– ساده در عین حال با مفهوم
۲- شکل ظاهری شکیل
۳- رنگ بندی جذاب
۴ -تایپوگرافی متناسب با محیط بیزینس
۵ -انتخاب نوع لوگوی متناسب با محیط بیزینس مشتری
-۶ مقیاس پذیری در ابعاد مختلف
۷- تناسب با هویت بصری
۸- تمایز و منحصر به فرد بودن(کپی نبودن ایده)
۹- قابلیت جهانی شدن لوگو در آینده
۱۰ -توسعه برند
۱۱- محدودیت زمانی نداشته باشد
چرا طراحی لوگو به هیچ عنوان کار آسانی نیست
طراحی لوگو یک از کارهای سخت در راه اندازی کسب و کار است.طراحی لوگو به این دلیل سخت است که معمولا کسب و کارها در ابتدای شروع بیزینس خود هیچ دید و چشم انداز مشخصی نسبت به آینده ندارند. حتی در برخی از موارد خود صاحبان کسب و کار هم نمیدانند دقیقا چه میخواهند. بنابراین پیدا کردن ایدهای که هم با روح برند همخوانی داشته باشد و هم صاحب آن را راضی کند بسیار کار زمان بری است. در ادامه مقاله ازویژگیهای بارز یک لوگوی خوب صحبت خواهیم کرد.
۱– سادگی
اولین ویژگی مهم برای داشتن طراحی لوگو سادگی آن است. هر چه لوگو ساده تر باشد از نظر بصری به خاطر سپردن آن در ذهن راحتتر میشود. اصل ساده بودن یک مفهوم پذیرفته شدهای در دنیای طراحی لوگو است و بسیاری از بهترین طراحان لوگوی جهان تمرکز خود را روی سادگی و تجرید کار میگذارند. همچنین بازشناسی لوگوهای ساده راحتتر است.
هر چند که طراحی لوگو به نوبه خود یک اثر هنری ارزشمند است، اما قرار نیست مثنوی هفتاد من باشد. بنابراین جایی شلوغ کاری نیست. بلکه باید تا جایی که ممکن است لوگو ساده و به دور از پیچیدگیهای یک پوستر یا نقاشی باشد. در پوستر یا بنر شما فضای بیشتری برای بیان ویژگیها و تواناییهای خود دارید، اما در لوگو باید مهمترین ویژگی بیزینس مشتری برجسته شده باشد، بدون توضیح اضافات در آن.
انتخاب نوع لوگوی مناسب
سبکهای مختلفی از طراحی لوگو وجود دارد. از این میان تایپوگرافی برای برخی از برندها مناسبتر است، در حالیکه لوگوی تصویری برای دیگری. لوگوهای انتزاعی هم برای برخی دیگر از کسب و کارها میتواند انتخاب خوبی باشد. هر سبک ویژگیها و مزایای خاص خود را خواهد داشت .در نتیجه انتخاب بجای میتواند نتیجهی طراحی لوگوی را برای شمارا تضمین کند. در صورتی هم که نتوانید از طریق لوگو ارتباط درستی با مشتریان خود برقرار کنید باید منتظر عواقب ناخوشایند آن باشید.