طراحی لوگو حیوانات
برندسازی این روزها اهمیت زیادی پیدا کرده است و یکی از اولین چیزهایی که مردم در مورد یک برند به آن توجه می کنند، لوگوی آن است. اگر لوگوی قوی، خوش طراحی و به یاد ماندنی داشته باشید، کسب و کار شما در ذهن مردم خواهد ماند. در نتیجه کسب و کار شما به طول عمر خواهد رسید و بدون شک نسبت به رقبای خود برتری خواهید داشت.
از زمان های قدیم، یکی از موثرترین شکل های برندسازی، طراحی آرم حیوانات بوده است. بنابراین، از تصاویر حیوانات برای شناسایی افراد و ایده ها استفاده می شد. اگر شما نیز به دنبال یک لوگوی عالی برای نشان دادن کسب و کار خود هستید، آرم حیوانات مطمئناً یک علامت متمایز به شما خواهد داد.
برخی ممکن است فکر کنند که استفاده از آرم حیوانات محدود به مشاغل مرتبط با حیوانات است، اما اینطور نیست. تعداد زیادی از کسب و کارها مانند شرکت های تولید کننده ماشین، لباس، غذا و غیره نیز از حیوانات مختلف برای طراحی لوگو استفاده می کنند. البته باید توجه داشت که طراحی لوگوی حیوانات کار ساده ای نیست. برای ایجاد یک لوگوی پایدار با نماد حیوانات، باید به موارد زیادی توجه کنید و اصول و قوانین خاصی را رعایت کنید که در ادامه به آنها می پردازیم.
طراحی لوگوی حیوانات
یکی از اصول طراحی لوگو که در سطح جهانی شناخته شده است، آرم حیوانات است. طراحی آرم حیوانات در ایران نیز رواج دارد و نمونه بارز آن شرکت ایران خودرو است که برای طراحی لوگوی اصلی شرکت خود از سر و قسمتی از گردن اسب استفاده کرده است.
همانطور که در ابتدا اشاره کردیم طراحی لوگوی حیوانات تنها محدود به مشاغل مرتبط با حیوانات و شرکت ها و برندهای معروفی مانند پوما، فراری، لامبورگینی، لاکوست، WWF، پگاه، ایران خودرو و غیره نیست. همچنین از حیوانات مختلف برای طراحی لوگوی خود استفاده کردند.
همانطور که می دانید اینها برندهایی هستند که در زمینه های مختلفی مانند پوشاک، غذا، خودرو و حفاظت از محیط زیست فعالیت می کنند. بنابراین، مهم نیست که کسب و کار شما در چه زمینه ای است، تنها نکته مهم این است که از یک حیوان مناسب برای طراحی لوگو خود استفاده کنید. بنابراین به آنچه حیوان می تواند در مورد شرکت و برند شما منتقل کند توجه کنید. زیرا حیوانات نیز برندهایی هستند که ارزش ها و باورهای متفاوتی را نشان می دهند.
شرکت ها ارزش کلیدی خود را با استفاده از لوگوی خود بیان می کنند، به عنوان مثال، با دیدن لوگو، مشتریان متوجه می شوند که آیا شما محصولات بهبود خانه یا محصولاتی برای ورزشکاران و… می فروشید.
در ابتدا گفتیم که طراحی لوگوی حیوانات به تاریخ دور باز می گردد. تصاویر حیوانات برای مدت بسیار طولانی برای شناسایی افراد و ایده ها استفاده شده است. شما می توانید آرم حیوانات را در تمام فرهنگ ها در سراسر جهان و در طول تاریخ ببینید. با گذشت زمان، و بسیاری از آرم های حیوانات مشابه استفاده شده است، نمادهای حیوانات معانی خاصی در سراسر جهان پیدا کرده اند، مانند اسب. بنابراین، یکی از وظایف کلیدی در طراحی لوگو حیوانات، شناسایی مخاطبان هدف و حیوانات خاص در فرهنگ مشتریان است.
حیوانات در لوگو
انتخاب حیوان در طراحی لوگوی حیوانات بسیار حائز اهمیت است زیرا هر حیوان در فرهنگ های مختلف نماد یک مفهوم خاص است که دارای ویژگی های مثبت یا منفی خاصی است و احساسات خاصی را در عموم ایجاد می کند و این احساسات تصویر ذهنی آنها نیز می باشد. علامت را تشکیل می دهند. بنابراین نمی توان با قطعیت مشخص کرد که کدام برندها باید از آرم حیوانات استفاده کنند. اما باید توجه داشت که طراحی لوگوی حیوانات دارای اصول خاصی است که هر کسب و کاری با بررسی آنها می تواند تشخیص دهد که آیا استفاده از آن حیوان برای طراحی لوگوی خود مناسب است یا خیر.
نمونه هایی از مفاهیم حیوانات در لوگو
ما معمولاً حیوانات را با ویژگیهای خاصی مرتبط میدانیم که از طریق اسطورهها، داستانها و آناتومی آنها ایجاد شده است، به عنوان مثال سگها حیواناتی هستند که همیشه با ما بودهاند و به همین دلیل است که از آنها در طراحی گرافیکی و لوگوهای برند استفاده میکنیم تا وفاداری آنها را نشان دهیم. ، حفاظت، عشق بی قید و شرط و فداکاری استفاده می شود. به همین دلیل است که برندهایی مانند His Master’s Voice و Canine Creek از آنها در لوگوی برند خود استفاده می کنند. یا یک شیر که می تواند نمادی از سلطنت باشد. به همین دلیل است که برندها استفاده از این حیوانات را بر اساس خط کسب و کار خود انتخاب می کنند تا این احساسات و ویژگی ها را در لوگوی برند خود منتقل کنند و ارتباط بیننده با این احساسات را آسان تر کنند.
چرا از نمادهای حیوانات در طراحی لوگو استفاده می کنیم؟
سوالی که اکنون ممکن است برای شما سوال باشد این است که آیا استفاده از حیوانات در لوگو تصمیمی هوشمندانه است یا خیر؟ یا چرا از نمادهای حیوانات در طراحی لوگو استفاده کنیم
در پاسخ به این سؤالات باید گفت که حیوانات عنصری کلیدی در همه فرهنگ ها هستند که در برخی از آنها به عنوان نماد استفاده می شود و به همین دلیل است که برخی از حیوانات می توانند احساسات و معانی قوی را منتقل کنند و بسیاری آنها را علامت گذاری می کنند. آنها از ارزش های برند خود از طریق این نماد حیوانی استفاده می کنند.
حیوانات به راحتی می توانند توجه افراد را به خود جلب کنند و احساسات آنها را برانگیزند. زیرا اکثر مردم حیوانات را دوست دارند و نسبت به آنها واکنش عاطفی مثبت نشان می دهند. طبق یک مطالعه، بازاریابی هیجانی نسبت به سایر روش های رایج بازاریابی، اثرات مثبت و بازخورد بیشتری دارد. و مشتریانی که با ایجاد یک ارتباط عاطفی از یک برند خرید می کنند، مطمئناً آن را به دیگران معرفی خواهند کرد. بنابراین استفاده از حیوانات در لوگو می تواند تاثیر مثبتی روی بسیاری از مخاطبان داشته باشد و آنها را با شما همراه کند.
چگونه از نمادهای حیوانات در طراحی لوگو استفاده کنیم؟
بعد از اینکه متوجه تاثیر مثبت حیوانات در لوگو برای افزایش کسب و کار و تبلیغ برند خود شدید، احتمالاً این سوال برای شما پیش آمده است که چگونه از نماد حیوانات در طراحی لوگو استفاده کنید؟ برای استفاده از حیوانات در طراحی لوگو همانطور که قبلا اشاره کردیم باید به نکاتی توجه کنید زیرا استفاده از یک حیوان مناسب برای یک برند می تواند آن برند را برای مدت طولانی در ذهن مشتریان ماندگار کند.
با کمی دقت در طراحی لوگو حیوانات از برندهای معروف دنیا مانند ردبول، سواروسکی و یا شبکه اجتماعی توییتر متوجه می شوید که معمولاً لوگوی حیوانات به صورت ساده طراحی می شود. در برخی موارد لازم نیست تمام قسمت های بدن حیوان در لوگو گنجانده شود، یعنی فقط می توانید از سر حیوان مورد نظر به عنوان نماد اصلی لوگو خود استفاده کنید و آن را با سایر عناصر طراحی لوگو مانند برند خود ترکیب کنید.
با تمام سادگی که گفتیم، طراحی لوگوی حیوانات کار ساده ای نیست و با انتخاب اشتباه می توان اعتبار برند را به کلی از دست داد. بنابراین برای ایجاد یک لوگوی جذاب باید از افراد متخصص در این زمینه کمک گرفت تا لوگوی چشمگیر را به دست مشتریان برساند. یک لوگوی حیوانات با طراحی خوب به کسب و کار شما کمک می کند تا از سایرین متمایز شود.
اما قبل از شروع تلاش برای یافتن طراحی کامل لوگو، باید لوگوهای شرکت های موفق را بررسی کنیم تا بفهمیم آنها از چه رنگ ها، فونت ها و نمادهایی در آن لوگوها استفاده کرده اند.
لوگوی حیوان خانگی شما باید نشان دهنده برند شما باشد، به مردم کمک کند تا شما را به خاطر بسپارند و بینشی از خدمات شما ارائه دهد. انتخاب رنگها، طرحبندی، فونتها و شکلهای مناسب کلید اصلی این است که مطمئن شوید لوگوی حیوان شما از رقبا متمایز است.
لوگوهای معروف با نمادهای حیوانات
اکنون که با اصول طراحی لوگوی حیوانات و مزایای آن برای برند آشنا شدید، در اینجا چند نمونه از لوگوهای معروف ساخته شده از حیوانات آورده شده است:
شرکت خودروسازی پورشه
لوگوی این شرکت برگرفته از تصویر یک اسب تندرو است که در واقع نماد و نشان دهنده سرعت و قدرت این خودروها است.
شرکت پوما
لوگوی این شرکت برگرفته از تصویر یک گربه وحشی در حال جهش است. این گربه جهشی نشان دهنده سرعت و سبکی است که حس قدرت، اطمینان و راحتی را در مشتریان القا می کند.
شرکت خودروسازی فراری
در لوگوی این شرکت از اسب سرکش استفاده شده است که نمادی از قدرت و سرعت خودروهای برند فراری است که با رنگ مشکی در زمینه زرد طراحی شده است. این لوگو برگرفته از تصویر اسبی است که بر روی هواپیمای جنگنده یکی از بهترین خلبانان ایتالیایی در طول جنگ جهانی اول نقاشی شده است.
شبکه اجتماعی توییتر
توییتر یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی و تعاملی در جهان است که کاربران از طریق این پلتفرم افکار و ایده های خود را با سایر کاربران در سراسر جهان به اشتراک می گذارند. کدام حیوان می تواند به اندازه یک پرنده حامل نماد کامل راه رفتن و ماهیت این شبکه اجتماعی باشد؟
شما می توانید افکار و نظرات خود را آزادانه با استفاده از توییتر بیان کنید و این پرنده کوچک نماد آزادی، سادگی و تبادل افکار است.
ایران ایر (هما)
لوگوی ایران ایر برگرفته از شکل و شمایل «هما؛ پرنده خوشبختی» انتخابی بسیار هوشمندانه و نمادی ماندگار برای یک شرکت هواپیمایی است.
اصول انتخاب یک نشان حیوان مناسب برای تجارت
یکی از مهم ترین سوالاتی که هنگام بحث در مورد طراحی لوگو حیوانات مطرح می شود این است که چگونه یک حیوان مناسب برای لوگوی کسب و کار خود انتخاب کنید. مطمئناً نمی توان از همه حیوانات استفاده کرد زیرا ممکن است این حیوان گزینه مناسبی برای این برند نباشد. برای انتخاب حیوان مناسب باید به نکاتی توجه کنیم.
تعیین نوع برند (شخصیت برند)
لوگوی شرکت شما باید نشان دهنده حوزه فعالیت شما، محصولات و خدماتی باشد که ارائه می کنید. به عبارت دیگر، لوگوی شما باید حوزه فعالیت و شخصیت برند شما را نشان دهد تا عموم مردم بتوانند به راحتی با آن ارتباط عاطفی برقرار کنند.
ارزش ها و اهداف برند را تعیین کنید
هر برند و همچنین پیام اصلی آن دارای ارزش ها و اهداف خاصی است که باید در طراحی لوگوی آن منعکس شود. به عنوان مثال، انتخاب پاندا در طراحی لوگوی بنیاد جهانی طبیعت که ماموریت اصلی آن حفظ و نجات گونه های جانوری کمیاب در طبیعت است، هدف این سازمان را به خوبی بیان می کند و انتخاب هوشمندانه ای برای طراحی است.
مخاطب هدف را بررسی کنید
در نظر گرفتن و تجزیه و تحلیل جنسیت، سن، درآمد، موقعیت اجتماعی، نوع سرگرمی و همچنین نیاز مخاطبان نیز در فرآیند انتخاب حیوان مناسب برای لوگو بسیار مهم و تاثیرگذار است.
نتیجه
طراحی لوگو یک کار مهم و حیاتی برای کسب و کار شماست. برخی از سایت ها می توانند در انجام این کار به شما کمک کنند، مانند سایت هانی گرافیک، این سایت قصد دارد با دادن مشاوره رایگان به شما کمک کند یک لوگوی زیبا و دلخواه انتخاب کنید.
اشکال مختلف و طرح های متنوع مجموعه هانی گرافیک تعداد زیادی لوگو را در محدوده انتخابی شما قرار می دهد و شما می توانید در کمترین زمان یک لوگو حرفه ای برای کسب و کار خود انتخاب کنید.
پیشنهاد خواندن مقالات: